דני לוי תקשורת

טור אורח: פרויקט "קופה ראשית ובזק במיינקראפט"

מר שיבולת בטור אורח לדני לוי תקשורת

היי חברים, כאן מר שיבולת, אחד ממייסדיי קבוצת הפרלמנטום הפקות (ביחד עם 2bof וסטינגר).

אנחנו הצוות המפיק של הפרויקט "קופה ראשית ובזק במיינקראפט" שזכה להערכה רבה ואף זכה בזהב בפרסי גרנות והבוסטר של איגוד השיווק הישראלי.

בעולם שבו הכל משתנה כל הזמן, ידוע ששיטות השיווק החדשות הולכות ותופסות תאוצה.

שירן בוטבול ממשרד דני לוי תקשורת הגה גימיק שיווקי חדשני לקמפיין הפייברקראפט של בזק, שאת יחסי הציבור שלו ניהל משרדם, ויזם צילומי פרק של "קופה ראשית במיינקראפט".
שירן ידע שגיימרים הם ציבור קהילתי שהולך ומתפתח משנה לשנה, ויותר ויותר אנו רואים פלטפורמות פרסום מבוססות גיימיפיקציה, שפונות לקהל זה במגרש הבית שלו.

שירן ידע שאנו בפרלמנטום הפקות מתמחים ביצירת תכני גיימינג שונים ומגוונים בין אם תוך משחקיים, הפקות חיות ואפילו שכפול מבנים בתוך המשחק ובניות תשתית (בדיוק כמו שקרה פה), וקרא לנו.

הבריף: בזק חוגגת הגעה למיליון בתי אב בישראל

האתגר : מהלך מהפכני לחברת בזק שיגרום לה להיתפס כמובילת שוק בתחום האינטרנט בכלל והגיימינג בפרט, ותרעיש את הרשת.

הפיצוח: בזק + קופה ראשית במיינקראפט!

קצת נתונים: מיינקראפט היא פלטפורמת המטהוורס והגיימינג הגדולה והנפוצה ביותר! זאת בשל הגמישות שלהם להתאים את עצמה וליצור בה (כמעט) הכל! למשחק יש מעל 238 מיליון עותקים שנמכרו (זאת לא כולל את השוק הסיני הנפרד עם כ400 מיליון עותקים).

מקורות טוענים שקהל השחקנים נע בסביבות ה180 מיליון שחקנים יוניקים חודשיים ובארץ – קיימת הערכה של מעל 700 אלף שחקני ושחקניות (אשר מהוות 40% מכלל השחקנים) של מיינקראפט (מקור: Statista).

המהלך: בנינו עבור דני לוי תקשורת, בשיתוף עם משרד הפרסום אדלר חומסקי, עיר וירטואלית בשם "עיר הסיבים", שם חיכה לגיימרים משחק מדויק: "חיבור של כמה שיותר בתי אב לסיב בזק".

כדי להשיג סיבים, על המשתתפים היה להסתובב בעיר ולתקשר עם דמויות מהסדרה הפופולרית קופה ראשית, שמספקות את הסיבים. בתוך העיר שוחזרו מבנים מהמציאות אל תוך המשחק, כמו מבנה הסופר המפורסם מהסדרה "שפע יששכר" והוילה של אנאטולי, ומוקמו בתוך העיר שנבנתה ביד, וליד כל בית המתין סיב שמטרת השחקן לחברו לטובת זכיה בנקודות.

המהלך הונע על ידי סרטון ייעודי של "מיני פרק" בתוך מיינקראפט, בו לקחנו את הדמויות, מידלנו אותן בתוך המשחק על בסיס בלוקים, וצילמנו פרק בתוך מנוע המשחק (וגם מנוע חיצוני), תוך שימוש בדיבוב ישיר של השחקנים המקוריים מהסדרה. הפרק כלל בדיחות מתוך עולם התוכן של מיינקראפט, טיזר לעיר, והנעה לפעולה שמובילה לעמוד הנחיתה שהציג פרסים, וגרר סקרנות והנעת שחקנים.

מבחינת הצד ההפקתי של הפרויקט, הוא נוהל על ידי צוות הפרלמנטום הפקות, המורכב מהגיימרים הגדולים בישראל בתחום המיינקראפט: מר שיבולת, סטינגר ו2bof, יחד עם אנשי צוות טכני, אשר פירקו את אפיון המאקרו בבריף שהתקבל, ופיתחו את חווית המשחק מרמה רעיונית, עד רמה של משחק מוגמר, תחת תשתיתי ברורה, מטרות ופרסים.

תהליך הבנייה כלל שלב סריקה תלת מימדית של מבנה במציאות ושחזורה בתוך מנוע המשחק על ידי צוות הבנאים המקצועי, וכלל תכנון מקדים, בניית שלד למפת הבנייה, ולאחר מכן בניית כללית והשלמת פרטים. שלב אחר שלב בנינו את אזורי המפה השונים, כשבמקביל, מתכנת Java בספריית Spigot API עבד על הצד הטכני. לאחר שהבנייה והפיתוח בוצעו – מפתח שרת לקח את המפה את התוכנה וחיבר ביניהן למרחב וירטואלי אחד שיהיה פתוח לכולם. שלב זה הוא שלב הפינגפונג והדיוקים מצדינו, מול צוות דני לוי תקשורת, אדלר חומסקי והלקוח (בזק), בו כל שלב בנייה יש עדכון ותיקונים תוך כדי תנועה.

 

הקמפיין התעלה משמעותית על  כל הKPI שהוצבו, הוליד מיליוני צפיות ברשת בסופשבוע בודד, וגרר כ-370 ימי משחק (מעל שנה!) על ידי שחקנים מכל הארץ, במהלך השבועיים שהשרת היה פתוח!

 שי בן בסט 'מר שיבולת'

שי בן בסט 'מר שיבולת'

יוצר תוכן, יועץ שיווק, מנחה טלוויזיה וגיימר מקצועי.

דילוג לתוכן